Podział reklamy ze względu na cel

Reklama to obecnie podstawa w światowej machinie finansowej. Umożliwia ona przedsiębiorstwom osiąganie najróżniejszych celów. Do ich osiągania potrzebna jest odpowiednio „dopasowana” reklama, potrafiąca dotrzeć do danych grup docelowych. Właśnie te najróżniejsze wymagania wpłynęły na różne podziały i klasyfikacje reklam.

 

Dokonuje się ich w zależności od różnych kryteriów. Jednym z popularniejszych jest podział ze względu na cel, jaki, ma być osiągnięty, wygląda on tak:
– Reklama wprowadzająca(pionierska) – ma ona pokazać klientom, że na rynku pojawiła się nowy produkt oraz ma ona spowodować popyt na ten nowy produkt.
– Reklama konkurencyjna – ma ona zwrócić uwagę klientów na konkretną markę produktów, wskutek czego ma ona oddziaływać na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. W tej formie reklama na ogół skupia się na zaletach reklamowanej marki oraz wskazaniu jest pozytywnych cech wyróżniających ją względem konkurencji.
– Reklama przypominająca – ma ona na celu przekonać klientów, że korzystając w przeszłości z oferty danej firmy postąpili słusznie i w przyszłości także powinni z niej skorzystać.

Komentarze są zamknięte.