Po co jest reklama?

question-5-of-5-future-257794-mPytając każdego człowieka oglądającego telewizję czy słuchającego radia oraz takiego, który jest pasjonatem prasy: ,,po co jest reklama?” zwykle usłyszymy jedną odpowiedź: reklama ma charakter perswazyjny i komercyjny. Ma za zadanie zachęcić klienta do zakupienia towaru poprzez przedstawianie go w samych superlatywach. Większość osób uważa, że reklama zawsze kłamie, ponieważ żadna reklama produktu nie przedstawia jego wad czyli według przeciętnego odbiorcy nie jest rzetelna, ponieważ wszystko ma jakieś wady, nie ma produktu idealnego.

 

Owszem reklamy, z którymi każdy telewidz czy radiosłuchacz ma styczność na co dzień rzeczywiście mają na celu jedynie zwiększenie popytu na dany produkt i chociaż nie zdajemy sobie z tego sprawy reklama zwykle skonstruowana jest w taki sposób, że nieświadomie ma na nas bardzo silne oddziaływanie. Definicja reklamy mówi, że ma ona nie tylko charakter komercyjny. Istnieją również reklamy społeczne, które mają na celu wywołanie konkretnych zachowań w społeczeństwie oraz reklamy polityczne, które zwykle możemy oglądać przed zbliżającymi się wyborami.

Komentarze są zamknięte.