Nośnik reklamy

letters-web-laptop-5-762156-mNiemalże dla każdego przedsiębiorstwa nieodzownym elementem funkcjonowanie jest prowadzenie kampanii reklamowych. Pozwalają one na „ściągnięcie do siebie” klientów, którzy skorzystają z usług tych firm. Jednakże, aby to miało miejsce kampania musi być skuteczne i trafić do grupy docelowej. Dlatego niezwykle ważnym elementem podczas jej planowania jest z pozoru prosty wybór nośnika. O tym wyborze decyduje rodzaj produktu oraz cechy danego segmentu rynku konkretnych konsumentów. Głównymi nośnikami, będącymi środkami masowego przekazu, jest Internet, radio, telewizja i prasa. Każdy z tych nośników posiada różne cechy.

 

Internet ma nieograniczony zasięg geograficzny, jednakże jest on niemalże przesycony reklamami. Toteż, aby nowa kampania prowadzona właśnie w nim doniosła sukces musi się wyróżniać, trzeba przy tym pamiętać, że jest adresowana do ludzi młodych.
Reklama radiowa jest dość tania oraz posiada dość duży zasięg, gdyż radia można słychać wszędzie. Jednakże radia słucha się często przy okazji(np. podczas podróży samochodem), wskutek czego jej zasięg jest często ograniczony.
Reklamy w prasie są bardzo specyficzne. Przy ich wyborze niezwykle ważne jest dobre umiejscowienie reklamy w gazecie, oraz posiadanie krótkiego, lecz chwytliwego sloganu.
Reklama telewizyjna jest dość droga, lecz niezwykle skuteczna. Z jej pomocą można trafić zarówno do osób młodych, w średnim wieku oraz do osób starszych.

Komentarze są zamknięte.