Funkcje reklamy.

Reklama ma pewne ściśle określone funkcje. Przede wszystkim ma pomóc konsumentowi odróżnić daną markę od innych. Dla przykładu funkcja ta, którą nazywamy identyfikacyjną ma wyrobić u konsumenta pewien sposób myślenia, dla którego na przykład pieprz nie ma być po prostu pieprzem tylko pieprzem firmy XXX. Dzięki reklamie marka ma być rozpoznawalna na rynku dzięki czemu zwiększa się popyt na produkty tejże firmy. Reklama ma również funkcję informacyjną, która ma za zadanie przedstawić cechy, zastosowanie czy nierzadko cenę produktu.

 

Za sprawą reklamy przedsiębiorcy mogą również prezentować atrakcyjne promocje poparte oczywiście realnymi argumentami przemawiającymi za korzyściami płynącymi z tej promocji. Promocja niekoniecznie musi być cenowa często bowiem producenci zamiast obniżki cen oferują dwa produkty w cenie jednego. Można zauważyć, że narzut cenowy na niektóre produkty jest tak ułożony, aby większa ilość czy pojemność na przykład płynu do mycia naczyń była dla konsumenta znacznie bardziej opłacalna cenowo. Dzięki reklamie producent ma szansę przedstawić gwarancję jakości i zadowolenia z produktu.

Komentarze są zamknięte.