Oddziaływanie reklamy na człowieka

empty-billboard-1089869-mPowszechnie przyjęto, że reklama ma cztery podstawowe etapy oddziaływania na odbiorcę. Pokonując wszystkie cztery etapy producent zyskuje niemalże stuprocentową pewność, że inwestycja w reklamę przyniesie spodziewane zyski. Pierwszym etapem oddziaływania na odbiorcę jest wzbudzenie świadomości odbiorcy na temat produktu czy marki. Każdemu przedsiębiorcy bowiem zależy na tym, aby klienci rozpoznawali jego markę. Kiedy producent wie, że jego produkt jest już rozpoznawalny na rynku przychodzi czas na realizację drugiego etapu oddziaływania na konsumenta.

 

Ma ono na celu wzbudzenie w konsumencie zainteresowanie produktem, kolejnym etapem jest wzbudzenie pożądania oferty a końcowym etapem jest wywołanie reakcji otoczenia czyli na przykład zakup produktu. Zachowanie wszystkich tych etapów jest dla producenta bardzo ważne. Wszystkie etapy oddziaływania na konsumenta są bardzo dokładnie przemyślane i stopniowo wprowadzane w świadomość konsumenta. Wielu osobom wydaje się, że reklama na nich w żaden sposób nie działa, jednakże bez reklamy żadna firma nie mogłaby istnieć i dobrze prosperować.

Komentarze są zamknięte.